Домашня » Блог про Аліекспрес українською » Як влаштована Alibaba Group (яка водоліє AliExpress)

як працює компанія Алібаба

Як влаштована Alibaba Group (яка водоліє AliExpress)

Потроху розповідатимемо про особливості інтернет-комерції в Китаї. Цього разу вас чекає структурований розбір ecommerce-гіганта Алібаба (офіційна назва компанії – Alibaba Group).

Три найголовніші інтернет-корпорації Китаю називаються BAT: Baidu (пошуковик на кшталт «Гугла» з капіталізація $88 млрд), Alibaba Group (електронна комерція, $460 млрд) і Tencent (соцмережі і ігри, $466 млрд). Крім величезної вартості, у більшості інших компаній країни є інвестиції від однієї з цих трьох фірм. У цій статті розберемо бізнес Alibaba Group.

Алібаба інтернет магазин – головні показники

Компанія коштує $460 млрд, рік тому було в півтора рази менше. Гігантська сума. Виручка за 2017 календарний рік — $34 млрд з ростом 55%. Рентабельність за EBITDA 35% — досить багато.

Грубо кажучи, EBITDA відрізняється від чистого прибутку тим, що не включає в себе податки і «разові» витрати — і тому краще показує успішність операційного бізнесу.

Основа компанії — ecommerce-проекти (торгівля товарами в інтернеті). Вони генерують 86% виручки, дуже прибуткові та фінансують інші ініціативи.

Retail всередині Китаю

Всупереч стереотипам про важливість AliExpress, головний сегмент — внутрішня роздрібна торгівля, на неї припадає 74% виручки групи.

Що таке TaoBao

Це товарний маркетплейс,  який відноситься до Алібаба Груп. На ньому торгують як маленькі перекупники, так і великі бренди. На відміну, наприклад, від «Яндекс.Маркету», який частіше використовують як price comparison, щоб знайти найдешевший iPhone — на TaoBao багато, наприклад, одягу, який не можна порівнювати тільки за ціною. Також немає переходу на сайт магазину, вся продаж відбувається на TaoBao.

Запустилися ТаоБао в 2003 році і за два роки перемогли конкурентів, включаючи купленого eBay EachNet. Сервісу це вдалося за рахунок безкоштовних лістингів і функцій на зразок чатів з продавцями і безпечних платежів Alipay, пластикових карток у жителів тоді було мало. Оголошення досі безкоштовні, заробляють тут на рекламі продавців всередині сервісу, підняттях в рейтингах і так далі.

У 2008 році повністю закрилися від індексування пошуковою системою Baidu і стали стартовою точкою входу для шопінгу. Це принципово важливо, що в підсумку саме TaoBao володіє своїми користувачами. Зараз рекламна виручка Alibaba Group більша, ніж у самого Baidu.

На старті був невеликий розділ з уживаними товарами, на якому громадянин продавав, наприклад, свою стару дитячу коляску в одному примірнику. У 2015 році вивели цю частину в окремий проект Idle Fish

Tmall Алібаба з китайськими товарами

У 2010 році найкращих і великих продавців TaoBao виділили в окремий проект. Для захисту від перепродавців різного сміття встановили загороджувальні збори $5000 і депозит $15 тисяч. Для користувача це означає, що не виникне проблем з товаром або сервісом.

За задумом тут продаються товари самих брендів, включаючи престижні зарубіжні, і офіційних реселлерів. Крім того, на відміну від TaoBao, Tmall вже заробляє на комісії. Зараз показник GMV збігається з TaoBao. GMV — красива назва товарообігу маркетплейса.

Ще трохи чисел про Алібаба

Весь Китай користується TaoBao і Tmall: в країні 1,4 млрд жителів, з них 750 млн користуються інтернетом, а 515 млн купували щось на цих сервісах за останній рік. За користувачами результати зростають повільно — 16%. З цим намагаються боротися всіма способами: наприклад, Cun Taobao — спеціальний сайт і інтернет-кафе в селах, де співробітники допомагають селянам купувати товари.

GMV за 2017 рік склав $711 млрд, причому зростання 25% — швидше зростання аудиторії. Ефективний take-rate з урахуванням реклами і комісій (а форма по великому рахунку, не важлива) виходить 3,5%.

Продажі на Singles Day, китайському аналогу «чорної» п’ятниці, склали $25 млрд. Для порівняння, в США продажі всіх онлайн-ритейлерів у «чорну» п’ятницю склали $5 млрд.

Ну і про очевидне, але Alibaba Group — мобільна компанія. Якщо в 2013 році на мобільні додатки припадало 10% GMV, то зараз ситуація протилежна.

New Retail

При кожному зручному випадку Alibaba Group розповідає про свою New Retail стратегію: як ecommerce об’єднається з офлайн-торгівлею з допомогою Big Data, а клієнтам стане не важливо, де купувати.

Наскільки це правда, а наскільки — продаж виручки офлайн-магазинів за мультиплікаторами інтернет-компанії, зі сторони незрозуміло. Отож, що конкретно вони зробили!?

По-перше, франшизу для маленьких локальних mom-and-pop-магазинчиків. Франчайзі отримує бренд і доступ до закупівель товарів по хорошим цінам, переговорна позиція Alibaba Group явно сильніша.

По-друге, купувати торгові центри вони почали ще до Amazon з його Whole Foods — відомо про операції з шістьма мережами на $10 млрд.

І по-третє, запустили Hema — власну мережу з 24 великих продуктових офлайн-магазинів з доставкою в радіусі найближчих кількох кілометрів. Для складання замовлень магазини обвішані спеціальними конвеєрними стрічками, а для привчання користувачів до оплата доставки на касі можлива тільки через скачаний додаток.

Причому доставляють за 30 хвилин, безкоштовно і без мінімального розміру замовлення. І головне, на доставку припадає 50% замовлень, 10-15 тисяч в день, а багато магазинів вже прибуткові.

Retail за межами Китаю

Сегмент генерує лише 6% виручки групи, але зате зростає 130% рік до року.

Інтернет-магазин AliExpress

Бізнес-модель всі знають — cross-border товарів з Китаю в інші країни. Найпопулярніші країни — Росія (конкурує з Pandao і Joom), Бразилія і США (конкурує з Wish).

Все про Аліекспрес – ви можете дізнатись на нашому сайті.

Lazada

Це клон Amazon в Південно-Східній Азії від Rocket Internet (холдинг, що копіює західні бізнес-моделі у країнах, що розвиваються). Як і в оригіналу, є і 1P, і 3P.

1P — це коли інтернет-магазин торгує своїми товарами, сам доставляючи зі свого складу. Наприклад, Ozon.

3P — маркетплейс, платформа на кшталт AliExpress, яка тільки зводить стороннього продавця з покупцем.

У 2016 році Alibaba Group купила 51% за оцінкою $2 млрд, влітку 2017 року докупила ще 33% за оцінкою $3 млрд, а зараз поклала всередину ще $2 млрд. Бізнес-модель важка і, звичайно, збиткова, але в неї вірять.

b2b

З цього в 1999 році починалася історія групи. Це ті ж самі маркетплейси, але для продажу тракторів або зерна оптом. Alibaba.com для міжнародної торгівлі і 1688.com — для внутрішньої.

Алібаба інтернет магазин приносить всього 6% виручки, і вона практично не зростає (18%). Напевно, тут вже не буде великих новин.

У Alibaba Group є й інші бізнеси, крім ecommerce. Вони поки що генерують лише 14% виручки і збиткові, але використовувати і вчитись із них можна вже зараз.

(Без рейтингу)
Loading...